Головна » 2017 » Грудень » 19 » КОРЕКЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА СТУДЕНТІВ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
21:18
КОРЕКЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА СТУДЕНТІВ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Міністерство освіти і науки України

Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

Навчально-науковий інститут

педагогіки та психології

Центр здоров’язбережувальної педагогіки

Кафедра здоров’я людини та корекційної освіти

 

Ю. Д. Бойчук, О. С. Бородіна, К. І. Васильєва, Н. П.Хребтова

 

КОРЕКЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА

СТУДЕНТІВ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ

В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ

ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

 

 

Харків – 2013

УДК [378.14:376.352](083.132)

ББК 74.580.44р30

К66

 

Укладачі: Бойчук Ю.Д., Бородіна О.С., Васильєва К.І., Хребтова Н.П.

 

Рецензенти:

 

Гончаренко М.С., доктор біологічних наук, професор, завідувач кафедри валеології Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна

 

Сіліна Г.О., кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри валеологічної та корекційної освіти Харківської академії неперервної освіти

Затверджено до друку редакційно-видавничою радою ХНПУ імені Г.С. Сковороди, протокол № від 18.10.2013 р.

Корекційно-педагогічна підтримка студентів з порушеннями зору в освітньому середовищі вищого навчального закладу:Методичні рекомендації для викладачів вищих навчальних закладів / Бойчук Ю. Д., Бородіна О. С., Васильєва К. І., Хребтова Н. П. - Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2013. – 24 с.

Методична розробка рекомендована для викладачів вищих навчальних закладів, які працюють з незрячими та слабозорими студентами. Вона містить загальну інформацію про основні порушення зору та практичні поради щодо корекційно-педагогічної підтримки навчання таких студентів в умовах освітнього середовища вищого навчального закладу.

 

© Харківський національний педагогічний

університет імені Г.С. Сковороди, 2013

© Бойчук Ю. Д., Бородіна О. С.,

Васильєва К. І., Хребтова Н. П., 2013

 

ЗМІСТ

Вступ

4

Студенти з вадами зору у вищому навчальному закладі: реалії та проблеми

 

5

Поради щодо поліпшення перебування та навчання студентів з вадами зору в освітньому середовищі вищого навчального закладу

 

 

11

Глосарій

17

Список рекомендованої літератури

23

ВСТУП

У сучасному світі дедалі більшого розвитку набуває інклюзивна модель освіти — модель, що пов’язана з дотриманням прав людини. Інклюзивна освіта базується на соціальній моделі розуміння інвалідності, яка, на противагу медичній моделі, розглядає ваду здоров’я як соціальну проблему, а не характеристику особистості, оскільки вона зумовлена непристосованістю оточення, включаючи ставлення до людей з обмеженими можливостями здоров’я, безбар’єрність архітектури тощо. Така модель спрямована на зміни в суспільстві таким чином, щоб воно забезпечувало рівну участь громадян у реалізації своїх прав.

Важливою метою соціального розвитку сучасної держави є повага до кожної особистості в суспільстві, враховуючи осіб з обмеженими можливостями здоров’я, до яких належать люди з вадами зору. В світі, за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я, біля 314 млн. сліпих і слабозорих, а людей, які потребують корекції зору, у пʼять разів більше. З них 45 млн. є сліпими, серед яких 1,4 млн. – це діти віком до 15 років. Стан сліпих в Україні набагато гірший, ніж в інших країнах світу. В Україні мешкає близько 65 тисяч сліпих осіб.

Помічено, що в останні роки збільшився потік молоді з вадами зору до вищих навчальних закладах. Тому, на нашу думку, викладачі вищих навчальних закладів мають володіти певним мінімумом знань про особливості людей з вадами зору з метою забезпечення їхнього успішного навчання та комфортного перебування в освітньому середовищі вищого навчального закладу.

 

Завантажити: КОРЕКЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА СТУДЕНТІВ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ.

Швидкі посилання:

Категорія: Освіта | Переглядів: 806 | Додав: zhmurkoalexandr2016 | Теги: К.І Васильєва, Ю. Д. Бойчук, відчуття ритму, порушення, порушення ритмічної діяльності, О.С.Бородіна, порушення рухової активності, Н.П.Хребтова | Рейтинг: 0.8/6
Всього коментарів: 0
avatar