Головна » 2019 » Січень » 20 » ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ...
19:55
ЗАГАЛЬНА ХАРАКТЕРИСТИКА ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ...

Цей принцип знайшов всебічне обгрунтування в працях Ю.К. Бабанськсго, який сутність принципу бачить у тому, щоб із ряду можливих варіантів навчального процесу усвідомлено вибрати такий, який за даних умов забезпечить максимально можливу ефективність рішення завдань навчання, виховання і розвитку школярів при раціональних витратах часу і зусиль учителя і учнів.

Способи оптимізації навчання.

1. Комплексне планування і конкретизація завдань навчання, виховання і розвиток школярів за конкретних умов навчання.

2. Конкретизація змісту навчання. Цей спосіб оптимізації по­требує виділення головного, основного: понять, фактів, провід­них виховних ідей; відбору вправ для розвитку практичних умінь, навичок пізнавальної діяльності на основі вивчення особливостей учнів конкретного класу; встановлення міжпредметних зв'язків; забезпечення відповідності обсягу, складності матеріалу, виділе­ного часу.

3. Вибір виду навчання, форм його організації, раціональних методів, засобів, форм навчання (загальнокласних, групових, ін­дивідуальних) і темпу.

4. Створення сприятливих навчально-матеріальних, шкільно-гі­гієнічних, морально-психологічних і естетичних умов для навчання.

5. Освоєння наукової організації праці школярів і вчителів. За­вдання НОП виявлення і використання резервів підвищення якості навчальної роботи. Суть її добре відображена в словах Я. Корчака: «Поважайте кожну окрему хвилину, бо вмре вона і ніколи не повториться, і це завжди серйозно, поранена хвилина стане кровоточити, убита турбує ознакою дурних спогадів...».

Основні вимоги наукової організації праці, спільні для вчите­ля і учнів, такі:

1. Чітка постановка мети конкретної діяльності.

2. Визначення змісту роботи.

3. Вибір раціональних форм і методів виконання діяльності. Тут важливо, щоб суб'єкт осмислив необхідність самоосвіти

і самовиховання (знання гігієни розумової праці; розвиток уваги, пам'яті, уявлення; опанування механізмів розумових операцій, умінь слухати, записувати необхідне, працювати з книжкою; пра­вильно говорити, спілкуватися з людьми).

4. Планування роботи, облік і контроль за виконанням плану. Для цього потрібно правильно передбачити хід і результати праці, розраховувати роботу в часі і просторі, розробляти систему послі­довності дій.

5. Визначення ефективності організації своєї праці і послідов­не її коригування.

 

Категорія: Освіта | Переглядів: 433 | Додав: zhmurkoalexandr2016 | Теги: оптимізація навчального процесу | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar