З усіх рослин куточка природи найрозповсюдженішими, постійними й доступними для догляду дітей є кімнатні рослини. За їх допомогою вчитель знайомить дітей із життям рослин, вчить доглядати їх протягом року.
Доцільними є рослини, що привертають увагу дітей, викликають позитивні емоції. До них, перш за все, належать квітучі рослини. Таких рослин багато і необхідно обирати такі з них, які не вимагають складного догляду (бальзамін, бегонія, фуксія, герань).
Дітей вчитель знайомить із різними формами стебла кімнатних рослин (прямостоячі, звисаючі й ті, що в'ються), з розміром, формою листя, квітів. Отже, у куточку природи необхідно мати відповідній підбір рослин. Можна порекомендувати такі рослини: фікус, драцену, кімнатний виноград, традесканцію, дзвіночок, золоте дерево, маранту, комус тощо.
Цікаво мати й такі рослини, на яких можна показати дітям різні способи розмноження — не тільки за допомогою стеблових живців й живими кущиками, але й цибулинками, паростками, діленням кущика, а також листовими живцями (бегонія реке, узамбарська фіалка).
Монстера — єдина рослина, спостерігаючи яку, можна познайомити дітей з
...
Читати далі »
|
Колообіг води у природі
Вода морів, річок, озер, нагріваючись, випаровується. Від цього великі річки міліють, а мілководні часто навіть пересихають. Вода, що випарувалась, утворює росу, туман, хмари.
Хмари - це скупчення водяної пари у повітрі. Молекули води у хмарах можуть об'єднуватися, утворюючи краплі. Як тільки краплі починають важити стільки, що повітря їх не утримує, вони падають на землю у вигляді дощу, снігу чи граду.
Пригадай, як влітку після дощу відчувається свіжість і прохолода. Це тому, що повітря очистилося від пилу, шкідливих газоподібних речовин.
Сніг - це не лише розвага для дітей, а й надійна, легка, пухнаста ковдра для тварин і для коріння рослин, які зимують у ґрунті. Тому і з'явилось прислів'я: «Взимку - сніг на полі, восени - врожай у коморі».
Тож у природі трапляються всі агрегатні стани води та відбувається її перетворення з одного агрегатного стану в інший. Це і є колообіг води в природі.
...
Читати далі »
|
Нові статті.......
Важливим складником всебічного розвитку особистості є розумове виховання.
Розумове виховання — цілеспрямована діяльність педагогів з розвитку розумових сил і мислення учнів, прищеплення їм культури розумової праці.
Мета розумового виховання — забезпечення засвоєння учнями основ наук, розвиток їх пізнавальних здібностей і формування на цій основі наукового світогляду. Його зміст — система фактів, понять, положень з усіх галузей науки, культури і техніки. Освічена людина повинна володіти основами наук, техніки, мистецтва і культури. Ці знання мають бути систематизовані, постійно поповнюватися.
У процесі розумового виховання школяр повинен навчитися мислити.
Мислення — процес опосередкованого и узагальненого пізнання предметів і явищ об'єктивної дійсності в їх істотних властивостях, зв'язках і відносинах.
Існують такі види мислення:
...
Читати далі »
|
|