Головна » 2017 » Грудень » 19
Категория: Монографії | Просмотров: 392 | Добавил: zhmurkoalexandr2016 | Дата: 19.12.2017 | Комментарии (0)

Міністерство освіти і науки України

Харківський національний педагогічний університет

імені Г. С. Сковороди

Інститут педагогіки та психології

 

 

ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГО-ВАЛЕОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ У ПРОЦЕСІ БІОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ

 

 

Методичні рекомендації для викладачів та студентів

вищих педагогічних навчальних закладів

 

 

Харків -2015

 

 

УДК 378.147:[504+613](076)

ББК 74.586.4р30

Ф79

 

Рекомендовано до друку на засіданні кафедри здоровя людини та корекційної освіти, протокол № 3 від 13 жовтня 2015 року

 

Рецензенти:

Горащук Валерій Павлович – доктор педагогічних наук, професор кафедри

біології і здоровʼя людини ДЗ “Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського”

Цебржинський Олег Ігорович – доктор біологічних наук, професор, завідувач кафедри біології та основ здоров’я Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка

Бойчук Ю. Д. та ін.

Формування еколого-валеологічної компетентності майбутнього вчителя у процесі біологічної підготовки: теоретико-методичні аспекти: метод. реком. для викл. пед. навч. закл. / Ю. Д. Бойчук, Л. В. Дрожик, О. М. Бельорін-Еррера, О. С. Бородіна, А. І. Галій, В. В. Іванова, І. О. Корженко, І. М. Миргород, О. М. Потамошнєва, І. М. Щербак; за заг. ред. д-ра пед. наук, проф. Ю. Д. Бойчука. – Харків: ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2014.

Методичні рекомендації присвячено висвітленню теоретичних та методичних питань формування еколого-валеологічної компетентності майбутнього вчителя у процесі біологічної підготовки в загальноосвітніх навчальних закладах. Розраховані на викладачів вищих педагогічних навчальних закладів, студентів та вчителів-предметників.

 

©ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2015

 

 

ЗМІСТ

Передмова…………………………………………………………………………4

Суть та структура еколого-валеологічної компетентності майбутнього вчителя……………………………....………………………………………&helli ... Читати далі »

Категория: Інклюзивна освіта | Просмотров: 656 | Добавил: zhmurkoalexandr2016 | Дата: 19.12.2017 | Комментарии (0)

Міністерство освіти і науки України

Харківський національний педагогічний університет

імені Г.С. Сковороди

 

ДУХОВНЕ ЗДОРОВЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ: теоретико-методичні аспекти формування

 

Методичні рекомендації для викладачів

 вищих педагогічних навчальних закладів

 

 

Харків – 2015

 

УДК 613.86 (076)

ББК 51.1 (4 УКР) 0p30

        Д 85

 

 

Рекомендовано до друку кафедрою здоровʼя людини та корекційної освіти

Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди

 протокол №  від  2015 року

 

 

Рецензенти:

Федій Ольга Андріївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри початкової і дошкільної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка

Крамаренко Алла Миколаївна, доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри початкової освіти Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету

 

            Духовне здоров’я молодших школярів: теоретико-методичні аспекти формування : [метод. реком. для викл. вищ. пед. навч. закл.] / Бойчук Ю.Д., Науменко Н.В., Бородіна О.С., Галій А.І., Голуб Н.М., Козачек Н.О., Міщенко О.А., Пашинський П.П., Потамошнєва О.М., Райчук М.І., Сінопальнікова Н.М., Туренко Н.М., Щербак І.М. - Харків : ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2014. – с.

            Методичні рекомендації присвячено висвітленню теоретичних та методичних питань формування духовного здоров’я молодших школярів. Розкрито педагогічну сутність поняття «духовне здоров’я». Розглянуто зв’язок духовності як філософського поняття з духовним здоров’ям як сучасною валеологічною проблемою. Визначено основні шляхи підготовки майбутніх учителів початкових класів до формування духовного здоров’я молодших школярів. Розраховані на викладачів вищих педагогічних навчальних закладів, аспірантів, студентів та вчителів-практиків.

        

© ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2015

 

 

ЗМІСТ

ПЕРЕДМОВА……………………………………………&hel ... Читати далі »

Категория: Інклюзивна освіта | Просмотров: 623 | Добавил: zhmurkoalexandr2016 | Дата: 19.12.2017 | Комментарии (0)

Міністерство освіти і науки України

Харківський національний педагогічний університет

імені Г.С. Сковороди

Кафедра здоровʼя людини та корекційної освіти

 

 

Ю.Д. Бойчук, К.І. Васильєва, Н.П. Хребтова, Ю.С. Бородіна

РОБОЧА ПРОГРАМА

з НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

“Основи ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ”

для студентів вищих педагогічних навчальних закладів

 

Харків-2013

 

 

УДК 376.2(073)

ББК 74.3р30

Б77

 

Затверджено редакційно-видавничою радою Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, протокол № від

Рецензенти:

Кульбіда С.В., доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник

Інституту спеціальної педагогіки НАПН України

Сіліна Г.О., кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри валеологічної та інклюзивної освіти Харківської академії неперервної освіти

Ю.Д. Бойчук, К.І. Васильєва, Н.П. Хребтова, О.С. Бородіна. Робоча програма з навчальної дисципліни «Основи інклюзивної освіти» для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. – Харків : ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2013. 14 с.

Робоча програма з навчальної дисципліни «Основи інклюзивної освіти» призначена для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Засвоївши цей курс, студенти отримують знання з проблеми впровадження інклюзивної освіти в Україні, її нормативно-правової бази, особливостей психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами та умов їх перебування в інклюзивному освітньому середовищі.

 

©Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

© Ю.Д. Бойчук, К.І.Васильєва,

Н.П. Хребтова, О.С. Бородіна 2013

 

Навчальна дисципліна «Основи інклюзивної освіти»

Опис навчальної дисципліни

На сьогоднішній день однією з найважливіших проблем в Україні є погіршення стану здоров’я  населення та зростання кількості дітей з вадами психофізичного розвитку. В нашій країні законодавчо визнано право дітей з особливими освітніми потребами  на навчання у загальноосвітніх навчальних закладах за місцем проживання. Система освіти, яка передбачає надання освітніх послуг дітям з обмеженими можливостями здоров’я навчатися в загальноосвітніх школах за місцем проживання разом зі своїми здоровими ровесниками, набула назву інклюзивної освіти. Впровадження інклюзивної освіти в нашій країні зумовило потребу у підготовці педагогів до роботи в інклюзивному навчальному середовищі.

 Навчальна дисципліна «Основи інклюзивної освіти» ґрунтується на гуманістичній психології та педагогіці,  теорії розвитку вищих психічних функцій та положенні щодо спільності закономірностей розвитку здорової дитини і дитини з особливостями психофізичного розвитку. Під час вивчення цієї дисципліни студенти ознайомлюються з нормативно-правовою базою та матеріалами сучасних наукових досліджень щодо впровадження інклюзивного навчання в загальноосвітній прост ... Читати далі »

Категория: Інклюзивна освіта | Просмотров: 668 | Добавил: zhmurkoalexandr2016 | Дата: 19.12.2017 | Комментарии (0)

Міністерство освіти і науки України

Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

Навчально-науковий інститут

педагогіки та психології

Центр здоров’язбережувальної педагогіки

Кафедра здоров’я людини та корекційної освіти

 

Ю. Д. Бойчук, О. С. Бородіна, К. І. Васильєва, Н. П.Хребтова

 

КОРЕКЦІЙНО-педагогічна підтримка

студентів З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ

в освітньому середовищі

вищого навчального закладу

 

 

Харків – 2013

УДК [378.14:376.352](083.132)

ББК 74.580.44р30

К66

 

Укладачі: Бойчук Ю.Д., Бородіна О.С., Васильєва К.І., Хребтова Н.П.

 

Рецензенти:

 

Гончаренко М.С., доктор біологічних наук, професор, завідувач кафедри валеології Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна

 

Сіліна Г.О., кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри валеологічної та корекційної освіти Харківської академії неперервної освіти

Затверджено до друку редакційно-видавничою радою ХНПУ імені Г.С. Сковороди, протокол № 8 від 18.10.2013 р.

Корекційно-педагогічна підтримка студентів з порушеннями зору в освітньому середовищі вищого навчального закладу: Методичні рекомендації для викладачів вищих навчальних закладів / Бойчук Ю. Д., Бородіна О. С., Васильєва К. І., Хребтова Н. П. - Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2013. – 24 с.

Методична розробка рекомендована для викладачів вищих навчальних закладів, які працюють з незрячими та слабозорими студентами. Вона містить загальну інформацію про основні порушення зору та практичні поради щодо корекційно-педагогічної підтримки навчання таких студентів в умовах освітнього середовища вищого навчального закладу.

 

© Харківський національний педагогічний

університет імені Г.С. Сковороди, 2013

© Бойчук Ю. Д., Бородіна О. С.,

Васильєва К. І., Хребтова Н. П., 2013

 

ЗМІСТ

... Читати далі »
Категория: Інклюзивна освіта | Просмотров: 416 | Добавил: zhmurkoalexandr2016 | Дата: 19.12.2017 | Комментарии (0)

Міністерство освіти і науки України

Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

Навчально-науковий інститут

педагогіки та психології

Центр здоров’язбережувальної педагогіки

Кафедра здоров’я людини та корекційної освіти

Бойчук Ю.Д., Бородіна О.С.

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ЗМІСТУ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

 

Харків – 2013

УДК [373.51:376](076)

ББК 74.3р30

М54

 

Затверджено до друку редакційно-видавничою радою ХНПУ імені Г.С. Сковороди, протокол № 8 від 18.10. 2013 р.

 

Рецензенти:

Горащук В.П., доктор педагогічних наук, професор кафедри здоровʼя людини і фізичної реабілітації ДЗ “Луганський національний університет імені Тараса Шевченка

Сіліна Г.О., кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри інклюзивної та валеологічної освіти Харківської академії неперервної освіти

Методичні рекомендації щодо організації та змісту діяльності вчителя загальноосвітнього навчального закладу в умовах інклюзивного навчання. Методичні рекомендації для вчителів загальноосвітніх шкіл / Уклад. Ю.Д. Бойчук, О.С. Бородіна. – Харків : ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2013. – 20 с.

Дана методична розробка рекомендована для вчителів загальноосвітніх навчальних шкіл, які працюють в умовах інклюзивного навчання. Вона містить загальну інформацію про інклюзію й інклюзивне навчання, його особливості і переваги, та основні вимоги до вчителя, який працює з дітьми, що мають обмежені можливості здоров’я, в умовах інклюзивного навчання.

 

© ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2013

© Бойчук Ю.Д., Бородіна О.С., 2013

 

ВСТУП

 

У всьому світі, у тому числі й в Україні, тривалий час панувала “сегрегативна” модель навчання громадян з обмеженими можливостями здоров’я, що передбачала навчання цих осіб у спеціальних загальноосвітніх школах-інтернатах. Така модель штучно позбавляла дітей з обмеженими можливостями здоров’я права перебувати у звичайному оточенні, серед своїх однолітків, які не мають проблем зі здоров’ям. Протягом останніх років за рекомендаціями ЮНЕСКО у багатьох країнах світу (у першу чергу, високорозвинутих) було змінено модель навчання дітей з обмеженими можливостями здоров’я із “сегрегативної” на “інклюзивну”, що передбачає організацію спільного навчання осіб з обмеженими можливостями здоров’я та їхніх здорових однолітків у загальноосвітніх навчальних закладах шляхом створення необхідних умов для такого навчання відповідно до потреб і можливостей осіб з обмеженими можливостями здоров’я.

... Читати далі »

Категория: Інклюзивна освіта | Просмотров: 581 | Добавил: zhmurkoalexandr2016 | Дата: 19.12.2017 | Комментарии (0)