Головна » Інклюзивна освіта
1 2 3 »

Джерело -  http://zosh38.cv.ua 

А

 В

Г

 Д

... Читати далі »

Категория: Інклюзивна освіта | Просмотров: 700 | Добавил: zhmurkoalexandr2016 | Дата: 24.06.2018 | Комментарии (0)

Частина 1 перейти

КОРЕКЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНА ПІДТРИМКА СТУДЕНТІВ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

ГЛОСАРІЙ

АДАПТАЦІЯ – зміни в середовищі і організації роботи, завдяки яким студент з обмеженими можливостями здоров’я має змогу брати активну й повноцінну участь у заняттях й інших видах діяльності.

АКОМОДАЦІЯ ОКА — пристосування ока до чіткого бачення предметів, що розміщені на різній відстані від нього.

АМАВРОЗ – сліпота, що виникає внаслідок ураження центрального відділу зорового аналізатора.

АМЕТРОПІЯ – порушення зору (короткозорість, далекозорість тощо), при яких око не може без оптичних стекол (окулярів) чітко бачити предмети.

АМБЛІОПІЯ («ледаче око») – ослаблення зору, обумовлене функціональними розладами зорового аналізатора. При амбліопії відсутній бінокулярний зір – здатність мозку правильно зіставляти два зображення обох очей в одне ціле. Очі бачать занадто різні картинки, і мозок не може поєднати їх в одну об’ємну. У результаті пригнічується робота одного ока. Причини виникнення амбліопії можуть бути різні. Найбільш поширена – косоокість. Амбліопія при косоокості є його наслідком. Разом з тим амбліопія може бути і причиною косоокості. Відбувається це в тому випадку, коли одне око володіє таким низьким рівнем зору (зазвичай нижче 0,4-0,3) при якому неможливе злиття зображення. Ця здатність необхідна для можливості оцінювати глибину, тобто те, який предмет у полі зору перебуває за яким. При амбліопії це неможливо.

АНОФТАЛЬМ відсутність одного очного яблука ока або обох очей, рідкісна вроджена аномалія розвитку органу зору. Очниця, повіки і очна щілина зменшені в розмірах. Анофтальм спостерігається при недорозвиненні переднього мозку або порушенні нормального розвитку зорового міхура на ранній ембріональній стадії і супроводжується, як правило, аномаліями розвитку зорового нерва і зорових центрів.

АСТИГМАТИЗМ – аномалія заломлюючої здатності ока, за якої в одному оці спостерігається поєднання або різних видів рефракції, або різних ступенів одного її виду. У народі астигматизм  називають «кривим дзеркалом». Астигматизм, як і інші аномалії рефракції, – одна з причин слабозорості. Виправляють астигматизм ока лінзами з різними показниками заломлювання.

АТРОФІЯ ЗОРОВОГО НЕРВА виникає внаслідок різних захворювань, при яких має місце набряк, запалення, здавлювання, пошкодження, дегенерація волокон зорового нерва або судин, що живлять його. До руйнування нервових волокон і їх заміщення гліозною і сполучною тканиною призводять захворювання зорового нерва і сітківки, головного мозку, його оболонок і судин, глаукома, загальні інтоксикації, спадкові причини.

АХРОМАЗІЯ. АХРОМАТИЧНИЙ ЗІР – найбільш важка форма розладу кольоросприймання. Усі кольори поділяються на хроматичні й ахроматичні. Ахроматичні кольори (білі, чорні та подібні) відрізняються один від одного лише за світлістю. Хроматичні кольори – усі інші. Хроматичне сприймання виникає від змішування лише трьох кольорів – червоного, зеленого та синього (або фіолетового). Ахромазія характеризується повною втратою здатності розрізняти хроматичні тони. Ахроматичний зір спостерігається у сліпих, що мають залишковий зір, і слабозорих дітей при деяких захворюваннях нейрозорового апарату органу зору.

БРАЙЛЯ ШРИФТ – рельєфно-крапковий шрифт, призначений для письма і читання незрячими людьми, був розроблений у 1829 році французьким сліпим тифлопедагогом Луї Брайлем. Брайля шрифт адаптований до різних мов і отримав всесвітнє розповсюдження. Для зображення букв шрифтом Брайля використовуються 6 крапок, розташованих в одній клітинці по три крапки у два стовпці.

ГІПЕРМЕТРОПІЯ, або далекозорість – явище сплощеності кришталика ока людини, при якому зображення опиняється позаду сітківки, різновид аномалій рефракції, при яких зображення предмета проектується за сітківку ока. Чітке бачення досягається при віддаленні об’єкта від очей на більшу відстань, ніж у нормі. Гіперметропія може бути:

1) природною (дитячою), що є нормою (у новонароджених 4–5 Д (діоптрій));

2) звичайною (рефракційною). Студентам із гіперметропією показана постійна корекція окулярами і максимальне зорове навантаження до 20 хв.

ГЛАУКОМА – велика група захворювань ока, що є найчастішою причиною сліпоти в людей у всьому світі. Основні ознаки глаукоми – підвищення внутрішньоочного тиску, зниження зорових функцій та зміни в тканинах ока – особлива форма атрофії зорового нерва та поглиблення його диска. Виникненню глаукоми сприяють порушення функції центральної нервової системи, ендокринні розлади. Важливо постійно відстежувати стан студента з глаукомою, не навантажувати його, не провокувати стан, коли внутрішньоочний тиск може різко піднятись (перехід із темної кімнати на яскраве світло, різка зміна температури оточення тощо), що може спричинити втрату зору.

ДАЛЬТОНІЗМ (протанопія) – вроджений розлад кольорового зору.

ІНВАЛІД — особа, яка частково або зовсім нездатна виконувати певні дії, втратила працездатність остаточно чи на тривалий час. Причинами інвалідності можуть бути: вроджений дефект розвитку, травма, загальне або професійне захворювання, трудове каліцтво, поранення. Інвалідом з дитинства вважається осо ... Читати далі »

Категория: Інклюзивна освіта | Просмотров: 938 | Добавил: zhmurkoalexandr2016 | Дата: 22.12.2017 | Комментарии (0)

Міністерство освіти і науки України

Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

Навчально-науковий інститут

педагогіки та психології

Центр здоров’язбережувальної педагогіки

Кафедра здоров’я людини та корекційної освіти

 

 

Ю. Д. Бойчук, О. С. Бородіна, К. І. Васильєва, Н. П.Хребтова

 

КОРЕКЦІЙНО-педагогічна підтримка

студентів З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ

в освітньому середовищі

вищого навчального закладу

 

 

Харків – 2013

УДК [378.14:376.352](083.132)

ББК 74.580.44р30

К66

 

Укладачі: Бойчук Ю.Д., Бородіна О.С., Васильєва К.І., Хребтова Н.П.

 

Рецензенти:

Гончаренко М.С., доктор біологічних наук, професор, завідувач кафедри валеології Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна

Сіліна Г.О., кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри валеологічної та корекційної освіти Харківської академії неперервної освіти

Затверджено до друку редакційно-видавничою радою ХНПУ імені Г.С. Сковороди, протокол № 8 від 18.10.2013 р.

Корекційно-педагогічна підтримка студентів з порушеннями зору в освітньому середовищі вищого навчального закладу: Методичні рекомендації для викладачів вищих навчальних закладів / Бойчук Ю. Д., Бородіна О. С., Васильєва К. І., Хребтова Н. П. - Харків : ХНПУ ім. Г. С. Сковороди, 2013. – 24 с.

Методична розробка рекомендована для викладачів вищих навчальних закладів, які працюють з незрячими та слабозорими студентами. Вона містить загальну інформацію про основні порушення зору та практичні поради щодо корекційно-педагогічної підтримки навчання таких студентів в умовах освітнього середовища вищого навчального закладу.

 

© Харківський національний педагогічний

університет імені Г.С. Сковороди, 2013

© Бойчук Ю. Д., Бородіна О. С.,

Васильєва К. І., Хребтова Н. П., 2013

ЗМІСТ

 

 

... Читати далі »
Категория: Інклюзивна освіта | Просмотров: 929 | Добавил: zhmurkoalexandr2016 | Дата: 22.12.2017 | Комментарии (0)

1-3 4-6 7-8