Головна » 2017 » Листопад » 05

Екзаменаційні питання з курсу «Ботаніка»

Розділ: Клітина

Загальна будова клітини. Основні структурні компоненти протопласту і його похідних (живої і неживої частини клітини).

  1. Внутрішня структура і функції гіалоплазми клітини.
  2. Утворення, будова, і функції ендоплазматичної сітки клітини. Її типи (2).
  3. Утворення, будова і функції апарату Гольджі.
  4. Утворення, будова, і функції вакуоль клітини. Їх типи (4).
  5. З роботою якої органели пов’язаний тургорний тиск в клітині? Що таке гіпертонічний, гіпотонічний та ізотонічний розчини, осмотичний тиск, плазмоліз і деплазмоліз,?
  6. Утворення, будова і функції рибосом. З якими органелами і структурами клітини пов’язані рибосоми(5)?
  7. Утворення, будова і функції мікротрубочок і мікрофіламентів? Що таке цитоскелет?
  8. Утворення, будова і функції мітохондрій.
  9. Утворення, будова і функції пластидів. Їх типи (3).
  10. Утворення, будова і функції ядра клітини та його складових частин(4). Будова хромосом.
  11. Що таке життєвий цикл клітини? Які етапи розвитку (періоди, фази) в себе включає? Які перетворення відбуваються в клітині за періодами інтерфази?
  12. Як відбувається поділ клітини мітозом за фазами?
  13. Як відбувається поділ клітини мейозом за фазами?
  14. Утворення, будова і функції клітинної стінки. Перетворення клітинної стінки (4).
  15. Що таке включення? Їх походження, типи і місця відкладення.

Розділ: Тканини

  1. Основні тканини. Приклади (4), будова і функції.
  2. Які меристематичні тканини розрізняють за походженням (2) і розміщенням в рослині (4)? Їхні функції, приклади.
  3. Механічні тканини. Їхні типи (3), будова і функції. Приклади.
  4. Провідні тканини. Які провідні тканини характерні для покритонасінних і голонасінних рослин? Що таке ксилема (деревина) і флоема (луб)? Що таке провідні пучки (судинно-волокнисті пучки)? Їхня будова і типи, залежно від розміщення в них ксилеми, флоеми і наявності камбію.
  5. Граничні тканини. Їхні типи (3) за розміщенням і функцією яку вони виконують. Приклади.
  6. Видільні тканини. Їхні типи (3) за розміщенням і походженням. Яку функцію вони виконують? Приклади.

Розділ: Органографія

  1. Первинна будова кореня. Указати на зображенні за вибором викладача 5 із 8 тканин: 1. Первинна ксилема, 2. Первинна флоема, 3. Основна паренхіма центрального циліндру, 4. Перицикл, 5. Ендодерма, 6. Мезодерма, 7. Екзодерма, 8. Залишки ризодерми.
  2. Вторинна будова кореня. Указати на зображенні за вибором викладача 5 із 6 тканин: 1. Первинна ксилема, 2. Вторинна ксилема, 3. Камбій, 4. Вторинна флоема, 5. Корова паренхіма, 6. Перидерма.
  3. Третинна будова кореня (буряка). Указати на зображенні за вибором викладача 5 із 8 тканин: 1. Первинна ксилема, 2. Вторинна ксилема, 3. Третинна ксилема, 4. Камбій, 5. Вторинна флоема, 6. Третинна флоема, 7. Запасна паренхіма, 8. Перидерма.
  4. Будова стебла однодольної рослини (кукурудзи). Указати на зображенні за вибором викладача 5 із 7 тканин: 1. Первинна ксилема, 2. Первинна флоема, 3. Основна паренхіма стебла, 4. Повітряна порожнина провідного пучка, 5. Склеренхіма провідного пучка, 6. Склеренхіма стебла, 7. Епідерма.
  5. Будова стебла однодольної рослини (жита). Указати на зображенні за вибором викладача 5 із 8 тканин: 1. Первинна ксилема, 2. Первинна флоема, 3. Основна паренхіма стебла, 4. Повітряна порожнина стебла, 5. Склеренхіма провідного пучка, 6. Склеренхіма стебла, 7. Хлоренхіма, 8. Епідерма.
  6. Будова стебла дводольної трав’янистої рослини (конюшини). Указати на зображенні за вибором викладача 5 із 8 тканин: 1. Первинна ксилема, 2. Вторинна ксилема, 3. Камбій вторинна флоема, 4. Склеренхіма провідного пучка, 5. Здерев’янілі клітини основної паренхіми механічного кільця, 6. Основна паренхіма, 7. Епідерма.
  7. Будова стебла деревної покритонасінної рослини (липи). Указати на зображенні за вибором викладача 5 із 8 тканин: 1. Серцевинна паренхіма, 2. Первинна ксилема, 3. Вторинна ксилема, 4. Камбій, 5. Ситовидні трубки вторинної флоеми, 6. Склеренхіма флоеми, 7. Основна корова паренхіма, 8. Кірка (перидерма).
  8. Будова стебла деревної голонасінної рослини (сосни). Указати на зображенні за вибором викладача 5 із 9 тканин: 1. Серцевинна паренхіма, 2. Первинна ксилема, 3. Вторинна ксилема, 4. Камбій, 5. Вторинна флоема, 6. Первинна флоема, 7. Основна корова паренхіма, 8. Смоляні ходи, 9. Кірка (перидерма).
  9. Будова листка однодольної рослини (ірису). Указати на зображенні за вибором викладача 5 із 7 тканин: 1. Первинна ксилема, 2. Первинна флоема, 3. Склеренхіма провідного пучка (флоеми), 4. Клітини обкладки провідного пучка, 5. Губчаста хлоренхіма, 6. Продихи, 7. Епідерма.
  10. Будова листка дводольної рослини (камелії). Указати на зображенні за вибором викладача 5 із 9 тканин: 1. Первинна ксилема, 2. Первинна флоема, 3. Склеренхіма провідного пучка (флоеми), 4. Клітини обкладки провідного пучка, 5. Коленхіма, 6. Губчаста хлоренхіма, 7. Стовпчаста (палісадна) хлоренхіма, 8. Продихи, 9. Епідерма.
  11. ... Читати далі »
Категория: Ботаніка | Просмотров: 689 | Добавил: zhmurkoalexandr2016 | Дата: 05.11.2017 | Комментарии (0)

Етапи розвитку менеджменту: поняття, принципи та характерні риси.

Джерелоhttp://osvita.ua/vnz/reports/management/15327/

Принципи менеджменту. Характеристика етапів розвитку менеджменту. Розвиток науки про управління людьми в процесі виробництва. Класична (адміністративна) школа управління. Формування системних та ситуаційних підходів у менеджменті. Комп'ютеризація управлінських процесів. Розвиток управлінської науки в Україні

У процесі ринкових перетворень в Україні в різних галузях народного господарства, в тому числі і у фармацевтичній галузі, активно почали використовувати термін "менеджмент". Разом з тим широко використовується також поняття "управління" і дуже часто їх ототожнюють, що призводить до плутанини.

Управління є цілеспрямованою дією на об'єкт з метою змінити його стан або поведінку у зв'язку зі зміною обставин. Управляти можна технічними системами, комп'ютерними мережами, автомобілем, конвеєром, літаком, людьми тощо.

Менеджмент є різновидом управління та означає управління людьми (працівниками, колективами працівників, І рунами, організацією та ін.).

Менеджмент - це цілеспрямований вплив на колектив працівників або окремих виконавців з метою виконання поставлених завдань та досягнення визначених цілей.

На сьогодні у світі існує понад п'ятдесят визначень поняття "менеджмент". В його основі лежить англійське дієслово " to manage" - керувати, яке походить від латинського "manus" - рука.

Так, фундаментальний Оксфордський словник англійської мови, вперше виданий ще у 1933 p., дає такі тлумачення:

  • менеджмент - це спосіб та манера спілкування з людьми (працівниками);
  • менеджмент - це влада та мистецтво керівництва;
  • менеджмент - це вміння і адміністративні навички організовувати ефективну роботу апарату (служб працівників);
  • менеджмент - це органи управління, адміністративні одиниці, служби і підрозділи.

В "Енциклопедії бізнесмена, економіста, менеджера" менеджмент трактується як сукупність принципів, методів, засобів, функцій і форм управління організаціями, установами з метою реалізації стратегічних планів, досягнення ефективності виробництва і збільшення прибутку. Американські підручники здебільшого пропонують таке визначення: "Менеджмент – це процес оптимізації людських, матеріальних і фінансових ресурсів для досягнення цілей організації".

З функціональних позицій менеджмент - це процес планування, організування, мотивування, контролювання та регулювання, необхідний для формування та досягнення цілей організації. Під організаціями розуміють підприємства, товариства, банки, асоціації тощо, їх відділи, бюро, сектори, цехи та ін.

Український економіст Валерій Терещенко зазначає, що менеджеризм як американська теорія управління даересуває центр ваги правових питань у галузь соціології, суспільних відносин, людських стосунків, психофізіології праці, психотехніки, колективної психології. Менеджери розглядаються як розпорядники економічного життя суспільства. Олег Білоус та Євген Панченко вказують на те, що менеджмент забезпечує реалізацію мети підприємства - задоволення соціальних потреб через ринок, виробництво товарів або надання послуг.

Широка розповсюдженість у світі терміну "менеджмент" викликає необхідність його застосування і в Україні у розумінні. управління людьми, колективами працівники організаціями. Разом з тим у менеджменті буде використовуватись і термін "управлінні1 але з обов'язковою орієнтацією на певний об'єкт (процес). Наприклад, управління н ділом маркетингу фармацевтичної фірми, управління виробництвом, управління зовнішньоекономічною діяльністю.

До основних категорій менеджменту належать поняття організацій, функцій менеджменту, рівнів управління, методів менеджменту, стилів керівництва, комунікацій, управлінських рішень тощо.

Принципи менеджменту. Важливу роль в управлінській діяльності відіграють принципи менеджменту.

Усі принципи менеджменту тісно пов'язані між собою. Відмова від одного чи декількох принципів або неналежне їх врахування в управлінській діяльності знижує якість управлінських рішень та ефективність менеджменту.

Характеристика етапів розвитку менеджменту. Виділяють шість основних етапів розвитку менеджменту:

  • 1 етап. Розвиток науки про управління людьми в процесі виробництва.
  • 2 етап. Формування управлінських механізмів на засадах розвитку людських стосунків.
  • 3 етап. Побудова систем управління, орієнтованих на ринок.
  • 4 етап. Активне застосування кількісних (економіко-математичних) методів як важливих напрямів формалізації методів менеджменту і трансформації їх в управлінські рішення.
  • 5 етап. Формування системних та ситуаційних підходів.
  • 6 етап. Комп'ютеризація управлінських процесів.

Розвиток науки про управління людьми в процесі виробництва. Перший етап розвитку менеджменту базується на підвищенні ефективності організації на засадах удосконалення виробничих процесів та операцій. На цьому етапі менеджерів насамперед хвилюють підходи, які включають не лише машини, станки, обладнання, різні види технологій, але й управлінські знання, організаційні структури, методи виробничого планування, способи розробки робочих місць, прийоми та навички роботи, механізми забезпечення підвищення кваліфікації та підготовки робочої сили. Цей етап характеризується розвитком шкіл наукового управління, "фордизму" та класичної (адміністративної) школи управління тощо.

Школа наукового управління (1885-1920 p.). Найтісніше пов'язана з роботами Фредеріка І. Тейлора, Френка і Ліліан Гілбрейт, Генрі Ганта. Вони займались дослідженнями на рівні організації, продукуванням виробничого менеджменту. Тейлор виділив принципи наукового управління. Спостерігаючи за ти ... Читати далі »

Просмотров: 553 | Добавил: zhmurkoalexandr2016 | Дата: 05.11.2017 | Комментарии (0)