Головна » Це цікаво
« 1 2 ... 7 8 9

Людина цікавиться клонуванням з давніх часів і це відображено в багатьох літературних творах і фільмах.

Хоча, клонування людини по суті вважається неетичним, етичні питання, що стосуються того, правильно це чи ні, часто пов’язані з суб’єктивною думкою і емоціями.

Концепція клонування включає в себе видалення ядра з яйцеклітини і приміщення його в іншу запліднену яйцеклітину, у якої було вилучено ядро. Це ядро, у новому місці знаходження управляє розвитком цілісного організму. Незважаючи на те, що клонування є природним процесом у деяких організмів, таких як броненосці, тополі, його можна здійснити і в людей.

Ось 7 аргументів, які проливають світло на неетичну природу і на розвиток нових технологій для безпечного і успішного клонування людини.

1. Соціальна тривога

Одна з найбільших проблем клонування людини полягає в тому, що воно створює унікальну і непросту соціальну конфронтацію. Якщо людина клонує себе і ростить дитину як свою, то це створює дивну ситуацію. Замість того, щоб бути батьком клона, він стає братом клону. Також, в суспільстві клони опиняються в дуже незручній позиції. Як нам слід їх сприймати? Коли додається новий член родини, він перебуває в родинних стосунках з іншими членами сім’ї, а клони з’являються як би “нізвідки”. Відношення з іншими членами родини є простим поняттям, але не реальністю. Така соціальна незручність призводить до психологічних перешкод у розвитку клону.

2. Вимушений психологічний розвиток

У книзі Хлопчики із Бразилії, в різних частинах світу створюють 94 клона Адольфа Гітлера для того, щоб кожен з них убив свого батька для відтворення тих же обставин, які б призвели до появи нового Фюрера. Це більш ніж достатньо підтверджує, що клоновані люди будуть зразками своїх ядерних донорів. У них буде інше життя, так як їх життя можна виміряти. Їх будуть піддавати випробуванням, які вони повинні пройти, так як це те, що сталося спочатку. Це обмежує їх психологічний та соціальний розвиток.

3. Свобода вибору

Всякий раз, коли спливає приголомшливе відкриття, йому протистоять народи, церква, уряд і т.д. Це відбувається через те, що людина завжди боялася змін. Судити про те, наскільки клонування людини є неправильним, залежить від поглядів людини. Із зростанням індивідуалізму в людському суспільстві, вибір залишається за людиною.

4. Уречевлення людини

Якщо людину можна буде виростити в лабораторії як овоч, це підриває саму мету народження. Любов, турбота і біль, через яку проходить мати, щоб народити дитину, уособлює людину. Це частина нашої ідентичності, як живих організмів. Ідея людини як об’єкт, який можна зробити, руйнує його індивідуальність.

Дитина, народжена шляхом клонування не є унікальною, це образ ядерного донора, і у нього немає індивідуальності. Така дитина завжди буде сприйматися, як частина товару, який можна зробити знову і знову.

Люди наділені інтелектом, але використання інтелекту для того, щоб виробляти “недолюдей” є зловживанням влади. Чи будуть з такими людьми поводитися з такою ж повагою і гідністю в суспільстві?

5. Притулок для багатьох

Що, якщо найрозумніший чоловік на землі одружився б на найкрасивішій жінці? Їх сукупний генофонд буде представлений генами відмінної якості. У їхніх дітей буде все, що тільки побажаєш і їм будуть заздрити всі. А тепер додайте до цього безпліддя. Це ускладнює завдання, оскільки, якщо вони не можуть зачати дитину, їм потрібно буде усиновити її.

Що, якщо репродуктивне клонування людини розвинулося б до такої міри, що стане цілком безпечно народжувати своїх дітей, будучи безплідним? Для людей, які не піддаються лікуванню від безпліддя, репродуктивне клонування стане справжнім подарунком. Це допоможе їм уникнути багатьох проблем, у тому числі психологічної напруги пов’язаної з усиновленими дітьми. Це дозволить їм жити так, як і всі інші.

6. Небезпечна процедура

Доллі, найвідоміша вівця-клон прожила 6 років і народила 5 здорових овечок. Вона померла від раку легенів, що досить поширене серед овець. Незважаючи на те, що багато обставин її смерті здадуться звичайними, не всі з цією думкою згодні. Доллі передбачали тривалість життя 11-12 років, але вона померла передчасно. Вважається, що можлива причина передчасної смерті полягала в тому, що її генетичний вік становив 6 років. Так як практично неможливо клонувати новонародженого, клони завжди будуть страждати від цієї аномалії.

7. Вниз по небезпечній стежці

У кіно і книгах часто показуються небезпечні методи генної інженерії. Якщо клонування людини буде заохочуватись, і воно буде прийнято, то хто може гарантувати, що нові технології не приведуть до небезпечного сценарію? Репродуктивне клонування стоїть на порозі дуже небезпечного шляху, що може привести до різних руйнувань.

Категория: Це цікаво | Просмотров: 739 | Добавил: zhmurkoalexandr2016 | Дата: 25.04.2017 | Комментарии (0)

Тематична контрольна робота (Розділ: Тварини, тема: Птахи )

 Початковий рівень (одна правильна відповідь 0,5 балів).

1. Від яких тварин походять птахи?

А). земноводні;                                      

Б). ссавці;

В). плазуни;

Г). риби.

2. Яка температура тіла птаха?

А). 42 – 42,5;

Б). 36,6;

В). 52;

Г). 25.

3. Як називаються зрослі кістки стопи, вкриті роговими лусками?

А). зоб;

Б). піря;

В). цівка;

Г). ключиця.

4. До якого підтипу відноситься клас Птахи?

А). хордові;

Б). безхребетні;

В). багатоклітинні;

Г). хребетні.

5. Як називається єдина залоза птаха?

А). куприк;

Б). підшлункова;

В). гіпофіз;

Г). наднирники.

6. Яку функцію виконують камінчики у м’язовому шлунку птахів?

А). симбіоз із бактеріями;

Б). перетирання;

В). їх там не має;

Г). затримку їжі.

15-17. Назвіть та обгрунтуйте з наукової точки зору головні ознаки сучасного уроку біології.

Сучасні уроки окремого предмету - це сукупность методів і засобів для реалізації змісту навчання в межах окремої дисципліни. Іншими словами – це методика викладання предмету, або технології навчання. На сьогодні освітня технологія функціонує і як наука, що досліджує найраціональніші способи навчання, і як система принципів та способів навчання, і як реальний процес навчання.

За цією системою – більш 90% навчального часу загально освітньої школи витрачається на уроки, у ході яких викладається майже весь навчальний матеріал. Найчастіше серед типів уроків використовується комбінування, хоча творчі вчителі використовують і інші типи уроків. Традиційне навчання має свій позитив:

- це систематичний характер;

- логічно впорядкована подача навчального матеріалу;

- оптимальні витрати ресурсів при масовому навчанні;

- постійній емоційній вплив особистості вчителя на учнів.

Але поряд з позитивом є і негатив:

- перевага репродуктивному методу навчання;

- одноманітність навчання однотипність методів, що призводить до зниження пізнавального процесу;

- відсутність (недостатній рівень) самостійності учнів, індивідуального навчання;

- пасивність школярів.

16.Охарактеризуйте масові форми позакласної роботи з біології.Запропонуйте тематику шкільних біологічних вечорів.

Позакласна робота з біології в більшості випадків нерозривно пов`язана з навчально-виховним процесом, здійснюваним на уроках, і ґрунтується на знаннях, навичках.
Знання, які подаються на уроці не є достатніми, щоб пізнати все. З метою розширити і поглибити знання, розвинути творчі нахили у дитини, побудувати її свідомість використовують позакласні роботи, тобто роботи, які виходять за межі класної кімнати.
Позакласна робота з біології дає можливість розвивати індивідуальні інтереси учнів, їхні здібності, нахили, розширювати кругозір, формувати стійкі потреби самостійно пізнавати, охороняти і примножувати навколишню природу.
Завдання позакласної роботи – закріплення, збагачення та поглиблення знань набутих у процесі вивчення певної теми чи розділу з біології, а також застосування їх на практиці, розширення загальноосвітнього кругозору учнів, формування у них наукового світогляду, вироблення вмінь і навичок самоосвіти, формування інтересів до вивчення природи.
Сьогодні одним із пріоритетних напрямів навчання біології в сучасній школі є вдосконалення екологічної освіти й виховання, формування екологічної культури школярів.
Серед групових форм позакласної роботи в школах поширена діяльність екологічних гуртків.
В позакласній роботі з біології використовують різноманітні форми й види екологічного виховання школярів. У сучасній школі найбільш поширеною є масова ... Читати далі »

Категория: Це цікаво | Просмотров: 1145 | Добавил: zhmurkoalexandr2016 | Дата: 27.03.2017 | Комментарии (0)

Абіогенез (передбіологічна, або хімічна, еволюція) — теорія походження живих істот з хімічних сполук шляхом поступового ускладнення останніх.

Австралопітеки — вимерлі прямоходячі мавпи, предки стародавньої людини.

Агроценози — штучні екосистеми, створені людиною (лани, сади, городи) в результаті застосування комплексу агротехнічних засобів обробітку ґрунту.     

Алель — один з можливих станів гена. Будь-яка зміна структури гена призводить до появи нового алеля.

Анеуплоїдія — геномна мутація, яка полягає в зменшенні або збільшенні хромосомного набору на одну або кілька хромосом.

Антропогенез — еволюція людини з моменту виникнення перших представників роду Ното.

Антропологія — наука, що вивчає людину як біологічний об"єкт.

Ароморфоз — прогресивна еволюційна зміна, яка веде до підвищення загального рівня організації й появи принципово нових пристосувань (виникнення еукаріотичних клітин і багатоклітинних організмів, чотирьох п"ятипалих кінцівок у хребетних тощо).

Архантропи — найдавніші представники роду Ното.

Архей — найдавніший еон в історії Землі (3,5—2,6 млрд років тому). Період існування первинних істот — деяких бактерій.

Атавізм — випадкове виникнення в особини ознак, що були властиві предковим видам.

Аутбридинг — схрещування, до яких залучають особин інших популяцій.

Аутекологія — напрям екології, що вивчає дію на організм чи популяцію певних екологічних факторів.

Біогенез — власне біологічна еволюція, коли живі організми походять тільки від живих організмів.

Біогеоценоз — угруповання популяцій організмів різних видів, поєднаних трофічними зв"язками, чітко прив"язаних до певного місця перебування, та абіотичні фактори середовища (ґрунт, вода, повітря).

Біом — усі біогеоценози певного типу, що належать до територій з конкретним типом рослинності (тундри, гірського лісу, сухого степу і таке інше).

Біомаса — маса живих істот, що мешкають у певній місцевості.

Біосфера — жива оболонка Землі, частина гідросфери, літосфери і атмосфери, де мешкають живі організми.

Біотехнологія — використання властивостей живих організмів для потреб виробництва (виготовлення ліків, поживних речовин, очищення стічних вод, селекція).

Біотоп — абіотичний компонент біогеоценозу.

Біоценоз — сукупність популяцій різних видів організмів, що утворюють біотичний компонент біогеоценозу.

Біологічний годинник — властивість організмів «чути» час.

Біологія розвитку — царина біології, яка вивчає онтогенез (індивідуальний розвиток організмів).

Бластула — багатоклітинний зародок, що складається з одного шару клітин і має форму порожньої кулі.

Боротьба за існування — конкуренція особин, за якої одні організми здатні залишити більше потомства, ніж інші.

Вади розвитку — відхилення від нормального розвитку, що полягають у різного роду аномаліях будови організму чи його функціонування.

Видоутворення — завершальний етап мікроеволюції, що веде до утворення нового виду.

Гаметогенез — сукупність мітотичних та мейотичних поділів, що відбуваються у статевих органах, результатом чого є утворення статевих клітин.

Гаструла — друга за бластулою стадія розвитку зародка, на якій він вже має двошарову будову.

Генна інженерія — спеціальні маніпуляції з геномом, що мають на меті змінити його будову. Полягає у внесенні чужорідних генів і таким чином створенні генетично модифікованих чи трансгенних організмів.

Генна терапія — лікування людини від деяких спадкових хвороб за допомогою методів генної інженерії.

Ген — одиниця спадковості, що структурно відповідає ділянці ДНК, яка кодує послідовність певного типу РНК.

Генетика — наука про спадковість і мінливість.

Генетичний банк — колекція різноманітного генетичного матеріалу, наприклад, сортів і видів пшениці.

Генетичний тягар — різноманітні рецесивні мутації в гетерозиготному стані конкретних особин.

Генетично модифікований організм — жива істота, в геномі якої міститься чужорідний ген, вбудований в її геном за доп ... Читати далі »

Категория: Це цікаво | Просмотров: 723 | Добавил: zhmurkoalexandr2016 | Дата: 19.03.2017 | Комментарии (0)

1-3 4-6 ... 19-21 22-24 25-27