Міністерство освіти і науки України
Харківський національний педагогічний університет
імені Г.С. Сковороди
Кафедра здоровʼя людини та корекційної освіти
Ю.Д. Бойчук, К.І. Васильєва, Н.П. Хребтова, Ю.С. Бородіна
РОБОЧА ПРОГРАМА
з НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
“Основи ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ”
для студентів вищих педагогічних навчальних закладів
Харків-2013
УДК 376.2(073)
ББК 74.3р30
Б77
Затверджено редакційно-видавничою радою Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, протокол № від
Рецензенти:
Кульбіда С.В., доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник
Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
Сіліна Г.О., кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри валеологічної та інклюзивної освіти Харківської академії неперервної освіти
Ю.Д. Бойчук, К.І. Васильєва, Н.П. Хребтова, О.С. Бородіна. Робоча програма з навчальної дисципліни «Основи інклюзивної освіти» для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. – Харків : ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2013. 14 с.
Робоча програма з навчальної дисципліни «Основи інклюзивної освіти» призначена для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. Засвоївши цей курс, студенти отримують знання з проблеми впровадження інклюзивної освіти в Україні, її нормативно-правової бази, особливостей психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами та умов їх перебування в інклюзивному освітньому середовищі.
©Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди
© Ю.Д. Бойчук, К.І.Васильєва,
Н.П. Хребтова, О.С. Бородіна 2013
Навчальна дисципліна «Основи інклюзивної освіти»
Опис навчальної дисципліни
На сьогоднішній день однією з найважливіших проблем в Україні є погіршення стану здоров’я населення та зростання кількості дітей з вадами психофізичного розвитку. В нашій країні законодавчо визнано право дітей з особливими освітніми потребами на навчання у загальноосвітніх навчальних закладах за місцем проживання. Система освіти, яка передбачає надання освітніх послуг дітям з обмеженими можливостями здоров’я навчатися в загальноосвітніх школах за місцем проживання разом зі своїми здоровими ровесниками, набула назву інклюзивної освіти. Впровадження інклюзивної освіти в нашій країні зумовило потребу у підготовці педагогів до роботи в інклюзивному навчальному середовищі.
Навчальна дисципліна «Основи інклюзивної освіти» ґрунтується на гуманістичній психології та педагогіці, теорії розвитку вищих психічних функцій та положенні щодо спільності закономірностей розвитку здорової дитини і дитини з особливостями психофізичного розвитку. Під час вивчення цієї дисципліни студенти ознайомлюються з нормативно-правовою базою та матеріалами сучасних наукових досліджень щодо впровадження інклюзивного навчання в загальноосвітній прост
...
Читати далі »