« 1 2 3 4 5 6 ... 16 17 »
Поняття про процес навчання
Поняття «процес навчання» належить до вихідних у педагогічній науці. Ознаками навчання є:
— організація засвоєння новими поколіннями накопиченого суспільством соціального досвіду, що вимагає спільної діяльності навчаючих і тих, що навчаються;
— активність суб'єкта навчальної діяльності.
Отже, процес навчання — це спеціально організована пізнавальна діяльність, яка моделюється (визначаються цілі, завдання, зміст, структура, методи, форми) для прискореного опанування людиною основами соціального досвіду, накопиченого людством.
Враховуючи вищезазнач
...
Читати далі »
|
Було висловлено наступні ідеї:
Стосунки з учнями. Учасники зустрічі педагогіку співробітництва пов'язують перш за все з формуванням позитивного ставлення учнів до навчання, для чого необхідно залучити їх до праці учіння, викликати радісне почуття успіху, руху вперед, розвитку, що обумовлює спільну працю вчителів і дітей. На перше місце виходять доброзичливі стосунки вчителів з учнями.
Навчання без примушування. Педагоги виключають із своєї методики примушення дітей до навчання. «Яким би слабким клас нам не дістався, ми десятиліттями не ставили дітям негативних оцінок, не скаржилися батькам на учнів, не давали зауважень на уроках — виявилося, шо так навчати можна...» Тому педагогіка співробітництва спрямована на те, щоб дати дітям упевненість в успіху, навчити їх вчитися, не допускати відставання. Цій меті підкорюється і контроль за пізнавальною роботою учнів. Ш.О. Амо-нашвілі взагалі молодшим школярам не ставить відміток, В.Ф. Шаталов у випадку невиконання роботи залишав першу клітинку у відомості щоденного обліку знань. Форми різні, а сутність єдина — навчання без
...
Читати далі »
|
Контроль сприяє виявленню навчальних досягнень учнів, учня; розкриттю причин слабкого засвоєння учнями змісту освіти і вживанню раціональних заходів для ліквідації виявлених у результаті перевірки знань школярів недоліків як у роботі учнів, так і у вчителів.
Контроль за результатами навчально-пізнавальної діяльності учнів включає в себе: перевірку, тобто виявлення знань, умінь і навичок; оцінку - вимірювання знань, умінь, навичок, погляд на їх рівень; облік - фіксацію результатів оцінювання у вигляді балів.
Функції контролю
- Контролююча. Для здійснення цілеспрямованого керування процесом навчання необхідний оперативний зворотний зв'язок. Перевірка знань дає учителю інформацію про хід пізнавальної діяльності учнів, про те, як іде засвоєння для визначення можливостей подальшого просування в оволодінні змістом освіти.
- Навчальна. Перевірка сприяє більш глибокому засвоєнню програмового матеріалу, тобто в процесі слухання відповідей товаришів, доповнень учителя здійснюється систематизація знань, їх закріплення. Учень учиться крити
...
Читати далі »
|
|