Тематична контрольна робота (Розділ: Тварини, тема: Птахи )
Початковий рівень (одна правильна відповідь 0,5 балів).
1. Від яких тварин походять птахи?
А). земноводні;
Б). ссавці;
В). плазуни;
Г). риби.
2. Яка температура тіла птаха?
А). 42 – 42,5;
Б). 36,6;
В). 52;
Г). 25.
3. Як називаються зрослі кістки стопи, вкриті роговими лусками?
А). зоб;
Б). піря;
В). цівка;
Г). ключиця.
4. До якого підтипу відноситься клас Птахи?
А). хордові;
Б). безхребетні;
В). багатоклітинні;
Г). хребетні.
5. Як називається єдина залоза птаха?
А). куприк;
Б). підшлункова;
В). гіпофіз;
Г). наднирники.
6. Яку функцію виконують камінчики у м’язовому шлунку птахів?
А). симбіоз із бактеріями;
Б). перетирання;
В). їх там не має;
Г). затримку їжі.
15-17. Назвіть та обгрунтуйте з наукової точки зору головні ознаки сучасного уроку біології.
Сучасні уроки окремого предмету - це сукупность методів і засобів для реалізації змісту навчання в межах окремої дисципліни. Іншими словами – це методика викладання предмету, або технології навчання. На сьогодні освітня технологія функціонує і як наука, що досліджує найраціональніші способи навчання, і як система принципів та способів навчання, і як реальний процес навчання.
За цією системою – більш 90% навчального часу загально освітньої школи витрачається на уроки, у ході яких викладається майже весь навчальний матеріал. Найчастіше серед типів уроків використовується комбінування, хоча творчі вчителі використовують і інші типи уроків. Традиційне навчання має свій позитив:
- це систематичний характер;
- логічно впорядкована подача навчального матеріалу;
- оптимальні витрати ресурсів при масовому навчанні;
- постійній емоційній вплив особистості вчителя на учнів.
Але поряд з позитивом є і негатив:
- перевага репродуктивному методу навчання;
- одноманітність навчання однотипність методів, що призводить до зниження пізнавального процесу;
- відсутність (недостатній рівень) самостійності учнів, індивідуального навчання;
- пасивність школярів.
16.Охарактеризуйте масові форми позакласної роботи з біології.Запропонуйте тематику шкільних біологічних вечорів.
Позакласна робота з біології в більшості випадків нерозривно пов`язана з навчально-виховним процесом, здійснюваним на уроках, і ґрунтується на знаннях, навичках.
Знання, які подаються на уроці не є достатніми, щоб пізнати все. З метою розширити і поглибити знання, розвинути творчі нахили у дитини, побудувати її свідомість використовують позакласні роботи, тобто роботи, які виходять за межі класної кімнати.
Позакласна робота з біології дає можливість розвивати індивідуальні інтереси учнів, їхні здібності, нахили, розширювати кругозір, формувати стійкі потреби самостійно пізнавати, охороняти і примножувати навколишню природу.
Завдання позакласної роботи – закріплення, збагачення та поглиблення знань набутих у процесі вивчення певної теми чи розділу з біології, а також застосування їх на практиці, розширення загальноосвітнього кругозору учнів, формування у них наукового світогляду, вироблення вмінь і навичок самоосвіти, формування інтересів до вивчення природи.
Сьогодні одним із пріоритетних напрямів навчання біології в сучасній школі є вдосконалення екологічної освіти й виховання, формування екологічної культури школярів.
Серед групових форм позакласної роботи в школах поширена діяльність екологічних гуртків.
В позакласній роботі з біології використовують різноманітні форми й види екологічного виховання школярів. У сучасній школі найбільш поширеною є масова
...
Читати далі »