Головна » Статті » Здоров'я |
У категорії матеріалів: 14 Показано матеріалів: 1-3 |
Сторінки: 1 2 3 4 5 » |
Сортувати за: Даті · Назві · Рейтингу · Коментарям · Переглядам
Втоплення (основні причини та заходи невідкладної долікарської допомоги). ВТОПЛЕННЯ Специфічний вид асфіксії, який розвивається при випадковому або ненавмисному зануренні у воду або сипучі матеріали (цемент, мука тощо). 1. Істинне втоплення (мокре) (75-95%) Масивна аспірація води в легені, яка руйнує сурфактант, що призводить до вентиляційно-перфузійних і дифузійних порушень, шунтування крові, гіпоксемії, гіпоксії, ацидозу і набряку легень. 2. Смертельна доза аспірованої води для дорослого – 22 мл/кг; ● смерть часто наступає при аспірації 10 мл/кг (85%); ● аспірація 2-3 мл/кг призводить до зниження парціального тиску О 2 в артеріальній крові майже в 2 рази, до втрати свідомості. 3. Велике значення мають особливості: температура води, повітря, вологість тощо; тривалість перебування у воді, ступінь повноти постраждалого (у холодній воді худі люди гинуть швидше за повних), одяг та ін. 4. Тривале перебування у воді з температурою +20 ° С приводить до поступового зниження температури тіла, гіпотонії, брадикардії; ▪ при нижчій температурі виникає прогресуюча втрата тепла організмом; ▪ зниження температури до 30-20 ° С приводить до потьмарення, втрати свідомості; ▪ при температурі води +4-6 ° С протягом 15 хв виникають болі в м ’ язах, суглобах, судоми, розвивається заклякання. 5. Втоплення в прісній воді При аспірації 50 мл/кг прісної води виникає гіпотонічна гіпергідратація : гемоліз; анемія; гіперкаліємія; гіпонатріємія; гіпохлоремія; гіпопротеїнемія; фібриляція шлуночків. Виразна гіпоксемія вже через 1 хв, руйнується сурфактант, знижується податливість легенів – ателектази, пневмонія. |
ДУХОВНЕ ЗДОРОВ’Я МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ
Методичні рекомендації для викладачів вищих педагогічних навчальних закладів УДК 613.86 (076) ББК 51.1 (4 УКР) 0p30 Д 85
Рекомендовано до друку кафедрою здоровʼя людини та корекційної освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди протокол № від 2015 року
Рецензенти: Федій Ольга Андріївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри початкової і дошкільної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка Крамаренко Алла Миколаївна, доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри початкової освіти Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету Духовне здоров’я молодших школярів: теоретико-методичні аспекти формування : [метод. реком. для викл. вищ. пед. навч. закл.] / Бойчук Ю.Д., Науменко Н.В., Бородіна О.С., Галій А.І., Голуб Н.М., Козачек Н.О., Міщенко О.А., Пашинський П.П., Потамошнєва О.М., Райчук М.І., Сінопальнікова Н.М., Туренко Н.М., Щербак І.М. - Харків : ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2014. – с. Методичні рекомендації присвячено висвітленню теоретичних та методичних питань формування духовного здоров’я молодших школярів. Розкрито педагогічну сутність поняття «духовне здоров’я». Розглянуто зв’язок духовності як філософського поняття з духовним здоров’ям як сучасною валеологічною проблемою. Визначено основні шляхи підготовки майбутніх учителів початкових класів до формування духовного здоров’я молодших школярів. Розраховані на викладачів вищих педагогічних навчальних закладів, аспірантів, студентів та вчителів-практиків.
© ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2015 |
ДУХОВНЕ ЗДОРОВ’Я МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ
Методичні рекомендації для викладачів вищих педагогічних навчальних закладів УДК 613.86 (076) ББК 51.1 (4 УКР) 0p30 Д 85
Рекомендовано до друку кафедрою здоровʼя людини та корекційної освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди протокол № від 2015 року
Рецензенти: Федій Ольга Андріївна, доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри початкової і дошкільної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка Крамаренко Алла Миколаївна, доктор педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри початкової освіти Інституту психолого-педагогічної освіти та мистецтв Бердянського державного педагогічного університету Духовне здоров’я молодших школярів: теоретико-методичні аспекти формування : [метод. реком. для викл. вищ. пед. навч. закл.] / Бойчук Ю.Д., Науменко Н.В., Бородіна О.С., Галій А.І., Голуб Н.М., Козачек Н.О., Міщенко О.А., Пашинський П.П., Потамошнєва О.М., Райчук М.І., Сінопальнікова Н.М., Туренко Н.М., Щербак І.М. - Харків : ХНПУ ім. Г.С. Сковороди, 2014. – с. Методичні рекомендації присвячено висвітленню теоретичних та методичних питань формування духовного здоров’я молодших школярів. Розкрито педагогічну сутність поняття «духовне здоров’я». Розглянуто зв’язок духовності як філософського поняття з духовним здоров’ям як сучасною валеологічною проблемою. Визначено основні шляхи підготовки майбутніх учителів початкових класів до формування духовного здоров’я молодших школярів. Розраховані на викладачів вищих педагогічних навчальних закладів, аспірантів, студентів та вчителів-практиків.
© ХНПУ імені Г.С. Сковороди, 2015 |